lørdag den 24. november 2012

En laaang pause!!

Så er bondekonen tilbage - efter næsten halvandet års pause.

Pausen skyldes travlhed - med arbejde, med hus og hjem osv. - og deraf manglende tid til at skrive. Men nu er der lidt tid igen - og lyst - så nu skal det være.

Vi har stadig får og grise - og har lige slagtet 2. hold grise. De var meget store - den største vejede 116 kg. slagtet - men de var bestemt ikke fede og kødet smager helt fantastisk.

Julen nærmer sig - og det vil bloggen komme til at handle meget om: For jul er jo mad og pynt og gaver osv. - så der er emner nok at tage fat på. Og i dag har den stået på kagehus: Jeg har altid bagt kagehus med mine børn - de er voksne nu og gider ikke rigtig mere - så nu bager jeg med naboens søn. Han var i gang i går og fik frembragt et fint hus og en masse fine kager. I dag var turen så kommet til mig. Min mand er på arbejde, så jeg havde masser af tid til at koncentrere mig om design, konstruktion, bagning og bygning. Og resultatet blev - hvis jeg selv skal sige det - rigtig flot:


For at det ikke skal være løgn, investerede jeg i en lille - batteridrevet - LED-lyskæde, så man kan tænde lyset i huset om aftenen. Så ser det sådan her ud:

Min søde mand har netop via SMS påpeget, at der ikke er lys på 1. sal!!!!!

Men pyt med det - nu står det der, og det dufter herligt af jul. De andre år har kagehusene holdt til længe efter jul - jeg tror, rekorden har været til påske. (Men så smager de heller ikke særlig godt længere).

2 kommentarer:

  1. Hej med dig !
    Jeg stødte på din blog inde Madblogs.dk, så tænkte lige, at jeg ville skrive en besked til dig.
    Jeg har sammen med to gode kammerater lanceret et helt nyt projekt for et par uger siden. Vi startede med at åbne det op for det i vores omgangskreds i Aalborg, men bruges nu de i hele landet.
    Idéen er meget simpel - vi har lavet et website (og app på vej) hvor du kan finde venner der laver mad og spise hos dem. Til gengæld for deres gæstfrihed betaler du så enten et lille beløb, eller giver dem en invitation til et af dine måltider, hvor du er chefkok, i bytte.
    Det hele foregår på www.FriendFood.dk.
    Vi har udviklet dette projekt, fordi vi synes det kunne være hyggeligt, hvis folk spiste mere sammen, i stedet for at spise junkfood eller kun at lave mad til sig selv. Med FriendFood kan du spise mere sammen med andre mennesker, hvilket vi synes er hyggeligt.
    Vi har som sagt næsten lige åbnet for websitet, så vi vil rigtig gerne have hjælp til at sprede budskabet om vores hjemmeside.
    Vi håber derfor, at du vil hjælpe os videre med vores projekt ved prøve systemet af ved at invitere nogle venner/veninder på middag, skrive et indlæg på din blog omkring vores koncept, eller blot fortælle om websitet på den ene eller anden måde.
    Vi vil selvfølgelig også gerne takke vores bloggere for hjælpen, så derfor sender vi en lille gave til de bloggere, der skriver om os på deres blog. Det er ikke noget stort, men en lille brugbar ting, som de fleste kan bruge
    Du kan læse mere om os på www.friendfood.dk/om.
    Du kan downloade nogle billeder af teamet og vores logo i høj opløsning på www.friendfood.dk/presse.
    Såfremt du gerne vil hjælpe os videre med vores projekt, må du meget gerne skrive til mig!
    Du må have en fortsat SUPER dag!
    Og skriv endelig, hvis har nogle spørgsmål eller andre ting, jeg kan hjælpe med!
    Vi håber rigtig meget at høre fra dig !
    Med venlig hilsen:
    Søren Højby Skriver
    FriendFood

    SvarSlet
  2. Det er godt nok et utrolig flot hus. Nu når det er ved at være juletid er jeg selv blevet lidt nostalgisk. Da jeg var barn lavede jeg altid til jul jødekager og vaniljekranse med min bedsteforældre. Jeg har fundet en opskrift på nogle kager som smager præcis som jeg husker dem fra barndommen: http://www.madabc.dk/J%c3%b8dekager+2.aspx?id=0&p...0d-47a7-a280-eb1f09f5172c&l=J&dbid=85c7d285-58fc-4fb9-abd7-1aed9d9aacc2&t=128661552720000000

    med venlig hilsen Dorthe Sørensen

    SvarSlet